Monday 26 November 2012

KHASIAT DAN KELEBIHAN GELUGUR


Saya sengaja lambat menulis berkenaan khasiat dan kelebihan gelugur hanya kerana saya mahu mencuba dahulu sebelum menulis agar tidak hanya copy and paste dari mana2 rencana supaya lebih jujur dan telus dalam menghuraikan keberkesanan PRODUK GELUGUR ini.  PAda mulanya saya agak curiga tapi memandangkan cara penyediaan dan resipi nya yang tidak menggunakan bahan asing dan kebersihan yang diutamakan maka saya tak takut untuk mencuba...

YANG PALING LUCU bila encik cinta hati saya siap bwak seplastik besar buah gelugur yang dipilih dari pokok dan dibawa balik ke rumah untuk dimasak sendiri... yang penting beliau sendiri  yang agak susah untuk dipengaruhi dengan apa saja produk dipasaran, mula obses dengan kelebihan dan kesan selepas mengambil produk gelugur.

Arwah bapa saya dahulu cukup tak suka dengan hospital, bila doktor sahkan beliau mengidap kencing manis...... bila nak kehospital dia akan minum air rebusan gelugur tersebut dan doktor akan mengesahkan bacaan gulanya turun dan tekanan darah nya juga turun... itu taktik sebab arwah tak mahu makan ubat... tapi kalau kita mulakan dari awal mungkin kita boleh dijauhi penyakit tersoebut... mana tau......

Mari kita like and share khasiat gelugur antaranya :

1. AIR REBUSAN GELUGUR boleh mngecutkan rahim bagi ibu bersalin.
2. MENURUNKAN KADAR KOLESTROL dan amat sesuai menurunkan berat badan.
3. MELANCARKAN SISTEM PENGHADAMAN
4. DI INDIA ia digunakan untuk rawatan cacing, parasit dan tumor, cirit berdarah dan    merawat reumatisme (masalah dalam perut)
5. MENURUNKAN KADAR GULA bagi pengidap kencing manis
6. MENURUN tekanan darah bagi penyakit darah tinggi
7. MELEGA SAKIT KEPALA lebih lg terlalu byk bayk durian....

2 comments: